U četvrtak, 27. novembra 2025. godine, održana je 13. redovna sjednica Općinskog vijeća Ilijaš, koju su vodili predsjedavajući Vijeća, Anel Bumbulović i dopredsjedavajući Vijeća, Muhamed Handžić.
Dnevni red sjednice usvojen je uz izmjenu kojom je povučena tačka koja se odnosila na Odluku o povjeravanju upravljanja, korištenja i održavanja fekalne i oborinske kanalizacione mreže u Starom Ilijašu, izgrađene prema Regulacionom planu Stari Ilijaš.
Nakon vijećničkih pitanja i inicijativa, Općinsko vijeće je podržalo sljedeće zaključke:
• Zadužuje se Služba Općinskog vijeća da za narednu sjednicu pripremi Rješenje o razrješenju predsjednika i članova Komisije za izbor i imenovanje. Do naredne sjednice predlagači će obaviti međustranačke konsultacije i dostaviti prijedloge za predsjednika i članove ove komisije.
• Zadužuje se općinski načelnik da Općinskom vijeću dostavi informaciju vezanu za otkup radioaktivnih sirovina, u vezi s dozvolom koju je nedavno dobilo lokalno preduzeće za otkup sekundarnih sirovina.
• Zadužuje se JKP "Vodostan" Ilijaš, kao organizator pijace, da ukloni sve prodavače koji robu prodaju izvan predviđenog i obilježenog prostora pijace, posebno u zoni oko zgrada kolektivnog stanovanja.
• Zadužuje se komunalni inspektor Općine Ilijaš da, u skladu sa svojim ovlaštenjima, izda rješenje o uklanjanju prodavača sa zelenih površina i pločnika javnih površina oko zgrada kolektivnog stanovanja.
• Zadužuje se Policijska stanica Ilijaš da pruži punu podršku komunalnom inspektoru u provođenju navedenog rješenja, osigura uklanjanje prodavača oko zgrada kolektivnog stanovanja, zaštiti stanare od verbalnih napada, prijetnji i drugih oblika uznemiravanja te spriječi narušavanje javnog reda i mira na ovom području.
• Zadužuje se JKP "Vodostan" da u roku od 15 dana dostavi Općinskom vijeću izvještaj o poduzetim aktivnostima i mjerama provedenim s ciljem uređenja i kontrole pijace.
• Zadužuje se Služba za opću upravu, boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu – Odsjek za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu Općine Ilijaš da zatraži mišljenje JU "Dom zdravlja Kantona Sarajevo" i JU "Kantonalni centar za socijalni rad" o pravu prvenstva pružanja usluga djeci i odraslim osobama sa poteškoćama u razvoju i njihovim roditeljima/starateljima. Mišljenje treba obuhvatiti spremnost institucija da:
• u roku od mjesec dana postave oznake i obavijesti o pravu prvenstva,
• Centar za socijalni rad Ilijaš izradi Pravilnik i sistem identifikacionih kartica za 57 maloljetnih i 539 punoljetnih korisnika ovog prava,
• pozovu građane na poštivanje prava prvenstva i promociju društvene solidarnosti.
Po dobijanju pozitivnog mišljenja, Općinsko vijeće bi donijelo Odluku o pravu prvenstva u pružanju usluga u ustanovama poput Općine Ilijaš, Doma zdravlja, Centra za socijalni rad, obrazovnih, kulturnih i sportskih ustanova te javnih preduzeća koja pružaju usluge građanima.
• Zadužuje se ista služba da, u saradnji s relevantnim institucijama, organizacijama i mjesnim zajednicama, revidira Kalendar obilježavanja značajnih događaja, datuma i ličnosti iz perioda odbrambeno-oslobodilačkog rata na području općine Ilijaš, koji bi sadržavao osnovne informacije o svakoj od navedenih stavki.
Nakon toga, Vijeće je usvojilo Izvještaje o realizaciji zaključaka i akata s prethodne sjednice.
U nastavku sjednice, šef Odsjeka za budžet i trezor Općine Ilijaš, Nedžad Masnopita, predstavio je Informaciju o izvršenju Budžeta Općine Ilijaš za period od 1. januara do 30. septembra 2025. godine. Prema prezentovanim podacima, u prvih devet mjeseci ostvareni su prihodi u iznosu od 14.818.932 KM, što predstavlja 58% planiranih prihoda za 2025. godinu. Istovremeno su ostvareni izdaci u iznosu od 8.936.012 KM (35% planiranih izdataka), čime je ostvaren suficit od 5.882.920 KM.
Masnopita je pojasnio da su prihodi od poreza ostvareni u visokom procentu u odnosu na godišnji plan. Također su evidentirani tekući transferi, donacije te kapitalni transferi i primici, uključujući prihode od prodaje zemljišta i sredstva ostvarena putem domaćeg zaduživanja za realizaciju kapitalnih projekata. Nakon obrazloženja, Općinsko vijeće Ilijaš primilo je k znanju Informaciju o izvršenju Budžeta za navedeni period.
Vijećnicima i vijećnicama se potom obratila stručna savjetnica za obrazovanje, pitanja mladih i NVO sektor te koordinatorica projekta ReLOaD3 u Općini Ilijaš, Enisa Mešetović, obrazlažući Odluku o načinu odabira i praćenju realizacije projekata organizacija civilnog društva. Ova Odluka predstavlja obavezu proisteklu iz projekta Regionalni program lokalne demokratije na Zapadnom Balkanu 3 (ReLOaD3), finansiranog od Evropske unije, a implementiranog od UNDP-a u Bosni i Hercegovini.
Mešetović je naglasila da se donošenjem ove Odluke uspostavlja jedinstven, transparentan i objektivan okvir za dodjelu budžetskih sredstava organizacijama civilnog društva, zasnovan na LOD metodologiji. Time se uređuje cjelokupan proces – od objave javnog poziva i kriterija za učešće, do praćenja realizacije projekata i kontrole namjenskog trošenja sredstava. Na ovaj način Općina Ilijaš dodatno jača institucionalne kapacitete, unapređuje transparentnost i gradi povjerenje između lokalne uprave i civilnog društva.
Nakon obrazloženja, Općinsko vijeće Ilijaš usvojilo je Odluku o načinu odabira i praćenju realizacije projekata organizacija civilnog društva, potvrđujući opredijeljenost Općine Ilijaš da sredstva za finansiranje i sufinansiranje projekata OCD dodjeljuje u skladu s principima dobrog upravljanja, jednakih mogućnosti, odgovornosti i efikasnosti. Time se direktno doprinosi ostvarivanju strateških ciljeva razvoja Općine, posebno u oblastima omladinske politike, kulture, sporta, obrazovanja, zaštite okoliša, socijalne zaštite i drugim segmentima važnim za kvalitet života građana.
